مقالات

رعایت نکات ایمنی در محیط کار به نفع کارگر یا صاحبان کار ؟

ایمنی محیط کار

ضرورت رعایت نکات ایمنی در محیط کار به نفع چه کسی است ! کارگر یا صاحبان کار ؟

رعایت نکات ایمنی در محیط کار و آشنایی کارکنان و کارگران با قواعد ایمنی کار از مهمترین موضوعات می باشد که بی توجهی به آن هزینه های بالایی را برای صاحبان کار و کارفرمایان به همراه دارد.

امروزه نیروی انسانی یا همان نیروی کار به عنوان مهمترین سرمایه هر جامعه می باشد که با هدف توسعه اقتصادی و رفاهی و اجتماعی مورد توجه ویژه قرار دارد که نیازمند برنامه‌ریزی کاربردی برای رسیدن به اهداف مورد نظر می باشد.

اما یکی از عواملی که به عنوان تهدید جدی برای این سرمایه عظیم محسوب می‌شود عدم رعایت نکات ایمنی در محیط کار توسط کارگران و کارکنان و عدم فراهم کردن زیرساخت‌ها و آموزش کافی و اصولی به کارگران توسط کارفرمایان و صاحبان کار است.
در ابتدا جهت آماده سازی زیرساخت ایمنی باید تجهیزات مناسب مورد نیاز کارگران تهیه شود که شامل تجهیزات حفاظت فردی اعم از کفش کار ، لباس کار ، کلاه کار ، دستکش کار ، عینک مخصوص ، گوشی ایمنی ، محافظ صورت ، ماسک تنفسی و تخصصی است که می بایست در انتخاب این اقلام بسیار دقت شود.
ما نیز در این مطلب می خواهیم به موضوع مهمی بپردازیم زیرا رعایت نشدن نکات ایمنی در محیط‌های کاری خسارت‌های زیادی و بعضا غیر قابل جبران را به اقتصاد کشور‌ وارد می‌کند.
اهمیت رعایت نکات ایمنی در محیط کار به حدی جدی است که همه سازمان‌ها و کارخانجات این مقوله را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های خود قرار داده اند و معتقد هستند که رعایت نکات ایمنی و فراهم ساختن زیرساخت‌های ایمنی از اشتغال مهم تر است چرا که یک اتفاق ساده می‌تواند خسارت‌های زیاد و غیرقابل پیش‌بینی را به صنعت کشور و جامعه کارگری وارد کند.
متاسفانه برخی به اشتباه رعایت نکات ایمنی را تنها مختص کارگاه‌های صنعتی و عمرانی تلقی می کنند و همین فکر باعث می شود که سالانه خسارت‌های جبران ناپذیری را به صنعت یک کشور وارد کند.
رعایت نکات ایمنی همانگونه که در محیط‌ صنعتی و عمرانی الزامی می باشد ، در تمامی شرایط از جمله رانندگی و محیط‌های اداری و ورزشی، محیط‌های رفاهی ، هنگام استراحت و … بسیار ضروری است و نباید این جمله را فراموش کرد که خطر همیشه در کمین است.
لوازم مورد نیاز کار

لوازم مورد نیاز کار

ایمنی چیست ؟

ایمنی واژه‌ای است که امروزه در همه جا و همه کاری کاربرد دارد. به طور کل می‌توان گفت ایمنی یعنی الزام افراد از دوری از خطر و ایجاد یک فرهنگ و گرایش‌ و الگو‌ فردی و اجتماعی که به وسیله آن می‌توان کارکنان را به منظور تبعیت از شیوه مدیریت ایمنی و بهداشت آن سازمان را مشخص کرده و حوادث را به میزان قابل توجهی کاهش داد.
‏حال سوال اصلی این است که کدام قشر از جامعه توجه کمتری نسبت به رعایت نکات ایمنی دارند ؟
با توجه به حوادث های پیش امده در سالهای گذشته در صنعت کشور مشخص شده است که بیشتر حادثه‌ دیدگان استادکاران و افراد باسابقه بوده‌اند. که علت اصلی این حوادث ناگوار کم توجهی کارگران به رعایت نکات ایمنی می باشد. متاسفانه این اتفاقات در محیط‌های کاری گریبان گیر شخص حادثه دیده و جامعه خواهد شد، چرا که اتفاقات و حوادث ها دارای دو جنبه شخصی و عمومی هستند.
همینطور خسارت‌هایی که به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی وارد می‌شود دارای دو جنبه مستقیم و غیرمستقیم هستند که در اینجا می توان گفت خسارت‌های طول درمان و غرامت جز خسارت‌های مستقیم می باشد که بعضا از نظر مالی بسیار زیان بار می باشد.
و اما علت اصلی بی توجهی به نکات ایمنی چیست ؟ یکی از این عوامل وجود بیمه‌های مسئولیت کارفرمایان و دیگری عدم آموزش کارفرمایان و کارگران به رعایت نکات و الزامات ایمنی است که از مهمترین دلایل بالا بودن خسارت‌ها می باشد.
ایمنی فردی

ایمنی فردی

آیا میدانستید که به راحتی می توان این خسارات را کاهش داد ؟
بله ! آشنایی با خطر و تهیه تجهیزات ایمنی مقابله با خطر و تغییر رفتار‌ در جهت ایمن کردن رفتار کارگران و آموزش ایمنی از مهم‌ترین راه‌های کنترل حوادث و رعایت نکات ایمنی در محیط کار می باشد.
پس به پاسخ سوال خود در اینجا می رسیم که هر دو قشر کارگر و صاحبان کار در ضرورت رعایت نکات ایمنی نقش بسیار مهمی دارند.
باید خبر خوشحال کننده ای را به کارگران و کارفرمایان عزیز بدهیم که در فروشگاه ایمنی ها سعی بر آن شده است که در هدف قرار دادن اهمیت ایمنی کار تجهیزات ایمنی مختص هر نوع شغلی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی به فروش می رساند.
قیمت لباس کار

قیمت لباس کار

کفش کار ارزان

کفش کار ارزان

قیمت کلاه ایمنی

قیمت کلاه ایمنی

فروش گوشی ایمنی

فروش گوشی ایمنی

خرید دستکش کار

خرید دستکش کار

ماسک محافظ تنفسی

ماسک محافظ تنفسی

در آخر باید بگوییم که در جهت ارتقای دانش شما کارگران و کارفرمایان و کاربران عزیز آمورش های ایمنی تهیه و انتشار داده ایم. شما عزیزان می توانید در قسمت مطالب و مقالات تمام موضوعات در هر زمینه ای را جستجو و مطالعه کنید.
همچنین خواهشمندیم در گروه پرسش و پاسخ ما در تلگرام با لینک https://t.me/imenihaGroup عضو بشید و سوالات و ابهامات خود را در مورد این محصول یا هر محصول دیگر بیان کنید تا بهترین پاسخ را از سمت کارشناسان فنی ما دریافت کنید.

فروشگاه ایمنی ها ، فروش و عرضه جدیدترین و بروزترین و جامع ترین انواع تجهیزات ایمنی به سازمان‌ها، شرکت‌ها و کارگاه ها و کارخانجات و … برعهده دارد . جهت دریافت آموزش و اطلاعات بیشتر، خرید و استعلام قیمت برای شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانید به فروشگاه آنلاین ایمنی ها به آدرس www.imeniha.com مراجعه کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید . imenihacom@

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهی در مورد “رعایت نکات ایمنی در محیط کار به نفع کارگر یا صاحبان کار ؟

  1. حسین شهامتی گفت:

    قعطا این موارد مهم هستن اما واقعا اجرا نمیشه ! درد ما اینه

  2. مصطفی رضایی گفت:

    به نظر بنده قبل از شروع هر کاری تجهیزات ایمنی مناسب با اون شغل را باید تهیه کرد تا از آسیب ها و اتفاقات جلوگیری کنیم

نظرات بسته شده اند