مقالات

معرفی انواع ماسک نیم صورت

معرفی ماسک تنفسی نیم صورت

معرفی انواع ماسک نیم صورت

همه ما این روزها درگیر یک بیماری مهلک و نادر به نام کرونا هستیم که گسترش ویروس کرونا باعث شده افزاد زیادی تمایل به استفاده از ماسک داشته باشند و در نتیجه ماسک‌های تنفسی اکنون در صدر لیست پرفروش‌ها قرار دارند.
همه جهان در حال تلاش هستند تا برای پیشگیری از ویروس کرونا و حفظ سلامتی خود در مقابل آن راهی پیدا کنند. از ساخت محلول ضد عفونی کننده خانگی گرفته تا استفاده از ماسک‌هایی که این روزها نایاب شده‌اند.
یکی از مهمترین پرسش‌های این روزهای همه مردم این است که استفاده از ماسک ما را در مقابل ویروس‌های خطرناکی مانند کرونا محافظت می کند یا خیر ؟ سوال اصلی مردم این است از چه ماسک تنفسی استفاده کنیم !؟ ماجرا از این قرار است که این ویروس هنوز بسیار ناشناخته است و پزشکان و محققان در حال تلاش برای شناخت بهتر آن هستند و چه بسا مشخص نباشد چه زمانی از آن خلاص می شویم . پس لطفا به ادامه مطلب دقت کنید زیرا قصد داریم یشتر در مورد این موضوع صحبت کنیم.
محققان همچنان در حال پژوهش در مورد استفاده از ماسک‌ها هستند. اینجاست که باید بدانید استفاده از ماسک تنفسی به کسانی توصیه می‌شود که بیمار هستند و همچنین افرادی که از آنها مراقبت می‌کنند هم باید از ماسک استفاده کنند. دقت داشته باشید که بیماران باید از ماسک‌های جراحی استفاده کنند و کسانی چون همراهان و پزشکان معالج که در معرض تماس با آنها هستند هم باید از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند.
ماسک مخصوص کرونا

ماسک مخصوص کرونا

انتخاب ماسک مناسب
دانشمندان و محققان یافته اند که ویروس‌ها به طور عمده توسط قطرات خارج شده از دهان گسترش می‌یابد که می‌تواند تا ۶ برابر سریع تر حرکت کنند ! بنابراین ماسک‌های جراحی برای جلوگیری از ایلا به این ویروس موثر نیستند و تنها ماسک‌های ضخیم‌تر از جمله ماسک‌های فیلتر دار و FFP که دارای سه لایه محافظ هستند و یا ماسک تنفسی نیم صورت و تمام صورت که از نوع بسیار قوی ماسک ها می باشد که کارایی خوبی در این موقعیت خطرناک دارند که می‌توانند محافظ تنفسی خوبی باشند.
نگرانی که این روزها گریبان همه را گرفته نحوه استفاده از ماسک تنفسی می باشد. همینطور پیداکردن ماسکی که متناسب با صورت فرد باشد و دهان و بینی‌تان را کامل بپوشاند کمی سخت است. به‌محض اینکه از پشت ماسک بینی‌تان را می‌خارانید یا به دهانتان دست می‌زنید، دیگر ماسک کاربردی نخواهد داشت.
حتما این روزها خیلی از عموم مردم و پزشکان به دنبال ماسک های تنفسی نیم صورت هستند ! در ابتدا انواع ماسک تنفسی را معرفی می کنیم :
1-ماسک پزشکی : ماسک پزشکی بیشتر به عنوان ماسک جراحی شناخته می شوند. ماسک جراحی به عنوان یک محافظ در برابر ذارت معلق عفونی در فضا و توسط متخصصان سلامت در حین عمل جراحی استفاده می شود.
2-ماسک فیلتردار : این مدل ماسک دارای انواع مختلفی اعم از ماسک های FFP – ماسک فیلتر دار N – ماسک فیلتر دار R – ماسک فیلتر دار P – ماسک فیلتردار کربن اکتیو یا کربن دار
3-ماسک نیم صورت موجود در دو نوع : ماسک نیم صورت تک فیلتر – ماسک نیم صورت دو فیلتر
4- ماسک تمام صورت شیمیایی
به زودی مطلبی در رابطه با ماسک های فیلتردار یا ماسک سوپاپ دار منتشر می کنیم که بیشتر با این نوع ماسک ها آشنا شوید.
اما در ادامه قصد داریم انواع ماسک تنفسی نیم صورت را معرفی کنیم تا بهتر با این نوع ماسک ها آشنا شوید !

معرفی ماسک نیم صورت

تقریبا همه ما بطور روزمره با ترکیبات شیمیایی سروکار داریم. اگر قصد دارید که در مواجهه با گازهای شیمیایی با ریه و دستگاه تنفسی محافظت خوبی داشته باشیم باید از ماسک تنفسی نیم صورت استفاده کنیم.

ما حتی در منزل هم با وایتکس و جوهر نمک سر و کار داریم که بسیار خطرناک و عامل ایجاد مشکلات تنفسی هستند. در دفاتر فنی و چاپخانه‌ها و کارکنانی که با گاز و غبار مواد رنگی و تونر دستگاه چاپ سروکار دارند و حتی در آرایشگاه ها نیز بوی نامطبوع کراتین و مواد ناخن برای هنرمندان سالن‌های زیبایی آزاردهنده هست و حتی پزشکان عزیز که این روزها در مقابل ویروس کورنا آسیب پذیر هستند نیاز به یک ماسک تنفسی مطمئن دارند.

در واقع ماسک های نیم صورت محافظ خوبی برای دهان و بینی می باشد زیرا فقط دهان و بینی را می پوشانند که به صورت تک فیلتر و دو فیلتر در بازار موجود می باشند. مزیتی که ماسک شیمیایی نیم صورت را از دیگر ماسک ها متمایز می کند این است که می توان آن را همراه  با عینک آزمایشگاهی به صورت همزمان استفاده کرد تا از آسیب های چشمی هم جلوگیری شود. ماسک های شیمیایی نیم صورت بیشتر در محیط های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

در ضمن دقت داشته باشید که فیلترهای ماسک نیم صورت را باید به صورت جداگانه تهیه کنید و مهم تر از آن این است که دقیقا مطابق با ماسک خریداری شده فیلتر را تهیه کنید زیرا هر فیلتری سازگار باهر ماسکی نمی باشد! در ضمن هر فیلتر دارای کارایی خاصی در محیط های مختلف می باشد. لذا در هنگام انتخاب و خرید حتما به مشخصات فیلتر دقت کنید.

نکته بسیار مهم در مورد استفاده از ماسک شیمیایی نیم صورت این است که تنها 5 سال قابل استفاده هستند ، زیرا بعد 5 سال بر اثر تجزیه قطعات پلاستیکی غیر قابل استفاده خواهند بود.

مشخصات فنی :

در ضمن ماسک نیم صورت از دو جنس پلاستیک فشرده (TPE) و سیلیکون ساخته می شوند که قدرت جدب ذرات در ماسک شیمیایی نیم صورت سیلیکونی به مراتب بیشتر از ماسک شیمیایی نیم صورت TPE می باشد.

و اما مهمترین مزیت ماسک نیم صورت نسبت به ماسک های فیلتردار و سوپاپ دار قابلیت تعویض فیلتر آن می باشد . زیرا ماسک‌های فیلتردار N95 و دیگر ماسک های فیلتردار معمولی یک بار مصرف هستند و نباید بیش از یک روز از آن‌ها استفاده کنید.

همینطور ماسک نیم صورت دارای دو نوع تک فیلتر و دو فیلتر می باشند که در ادامه به معرفی محصولات موجود در فروشگاه ایمنی ها می پردازیم که شما عزیزان می توانید با توجه به نیاز خود و متناسب با محیطی میخواهید از آن استفاده کنید انتخاب کرده و خرید کنید. این اطمینان را به شما می دهیم که این محصولات به صورت اورجینال و با کمترین قیمت خدمت شما ارائه خواهد شد.

ماسک شیمیایی نیم صورت اسپاسیانی Duetta

ماسک شیمیایی - ماسک نیم صورت

ماسک شیمیایی – ماسک نیم صورت

از جمله مزیت این ماسک شیمیایی نیم صورت جنس بکار رفته در آن می باشد. این ماسک بسیار نرم و راحت بوده و بدرستی بر روی صورت فرد می نشیند. ماسک شیمیایی DUETTA همراه با کارتریج های سری 2000 بهترین ظرفیت تنفسی را ارائه می دهد. علاوه بر این کارتریج های فیلتراسیون دارای پیش فیلتر ویژه ای هستند که از مسدود شدن سریع فیلتر توسط ذرات گرد و غبار در محیط جلوگیری می کنند.

مزیت بسیار مهم این ماسک شیمیایی نیم صورت مقاومت تنفسی بسیار کم این ماسک می باشد که باعث می شود در هنگام دم و بازدم فرد مصرف کننده راحتی فوق العاده ای در هنگام استفاده از این ماسک داشته باشد.

ماسک نیم صورت اسپاسیانی DUO

Spasciani - ماسک نیم صورت

Spasciani – ماسک نیم صورت

جنس ماسک تنفسی Spasciani Duo از لاستیک مصنوعی نرم بوده که خاصیت وزن بسیار کم می باشد و همینطور به راحتی و کامل روی صورت فرد نشسته و قابل استفاده می باشد. این ماسک دارای بند منعطف با ترکیبی از جنس پلاستیک و کش های مقاوم بوده و به علت داشتن سوپاپ‌های دم و بازدم، تنفس راحت‌تری برای کاربر فراهم نموده و از ورود آلودگی جلوگیری می‌کند.

ماسک نیم صورت اسپاسیانی مدل Duo دارای خاصیت دوام بالا می باشدو همچنین تخصصی‌ترین محافظ خوب برای آلودگی‌ها و مناسب برای حمل مواد شیمیایی خطرناک، گازهای سمی، حلال‌ها، گردوغبار می‌باشد.

ماسک نیم صورت اسپاسیانی ST85

خرید ماسک شیمیایی - ماسک نیم صورت

خرید ماسک شیمیایی – ماسک نیم صورت

ماسک  نیم صورت ST85  دارای ویژگی دوام بالا و حرفه ای بوده و  از آلودگی محاافظت نموده و برای حمل مواد شیمیایی خطرناک ، گازهای سمی ، حلال ها ، گرد و غبار و مواد شیمیایی صنعتی مناسب می باشد.

ویژگی دیگر این ماسک فرم خاص آناتومی آن می باشد و چهار سگک تنظیمی برای سهولت هنگام پوشیدن ماسک و برای دستیابی به انطباق مؤثر و راحتی ماسک بر روی صورت فرد استفاده شده است.

ماسک نیم صورت تک فیلتر Drager X-plore 4740

ماسک نیم صورت Drager 4740

ماسک نیم صورت Drager 4740

ماسک نیم صورت تک فیلتر سیلیکونی Drager X-plore4740 یکی از بهترین محصولات شرکت دراگر (Drager ) می باشد.

بدنه این ماسک از نوعی پلاستیک نرم و بسیار با کیفیت و انعطاف پذیر به نام سیلیکون تولید شده است که بسیار عالی بر روی صورت می نشیند و با فرم صورت استفاده کننده تطابق پیدا میکند .

ماسک نیم صورت North 5500

ماسک نیم صورت نورث - North 5500

ماسک نیم صورت نورث – North 5500

ماسک شیمیایی نیم صورت North مدل 5500 ساخت کشور مکزیک می باشد. این ماسک برای محیط هایی که حاوی آلاینده هایی از قبیل گازها، بخارات و ذرات موجود باشند، حفاظت تنفسی را فراهم می کند.

این ماسک شیمیایی شباهت زیادی با مدل 7700 داشته با این تقاوت که ارزان تر است.

ماسک نیم صورت North 7700

ماسک تنفسی Northاین ماسک تنفسی نیم صورت بسیار راحت بوده و از مواد نرم و غیر آلرژیک سیلیکون ساخته شده و دارای طراحی ارگونومیک بوده و لبه های برگشتی آن موجب می شود که هیچ گونه فشاری بر نقاط حساس صورت وارد نشود و به راحتی بر روی صورت فرد قرار گیرد.
در ضمن در لینک زیر می توانید فیلترهای مناسب هر نوع ماسک نیم صورت را تهیه کنید :
خرید فیلتر ماسک نیم صورت
در آخر باید بگوییم که در جهت ارتقای دانش شما کارگران و کارفرمایان و کاربران عزیز آمورش های ایمنی تهیه و انتشار داده ایم. شما عزیزان می توانید در قسمت مطالب و مقالات تمام موضوعات در هر زمینه ای را جستجو و مطالعه کنید.
همچنین خواهشمندیم در گروه پرسش و پاسخ ما در تلگرام با لینک https://t.me/imenihaGroup عضو بشید و سوالات و ابهامات خود را در مورد این محصول یا هر محصول دیگر بیان کنید تا بهترین پاسخ را از سمت کارشناسان فنی ما دریافت کنید.

فروشگاه ایمنی ها ، فروش و عرضه جدیدترین و بروزترین و جامع ترین انواع تجهیزات ایمنی به سازمان‌ها، شرکت‌ها و کارگاه ها و کارخانجات و … برعهده دارد . جهت دریافت آموزش و اطلاعات بیشتر، خرید و استعلام قیمت برای شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانید به فروشگاه آنلاین ایمنی ها به آدرس www.imeniha.com مراجعه کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید . imenihacom@

دیدگاهتان را بنویسید