اخبار

ایمنی ها – همایش رونق تولید ملی تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

تجهیزات ایمنی - تجهیزات آتش نشانی

اخبار روز ایمنی ها – همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات ایمنی و تجهیزات آتش نشانی

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد : اولین همایش حمایت از تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات ایمنی و تجهیزات آتش نشانی با همکاری مراکز علمی کاربردی آتش نشانی، ایمنی و خدمات شهری، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، وزارت کشور ، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و سرمایه گذاران و ارتقا سطح فرهنگ ایمنی در سازمان آتش نشانی تهران برپا می شود. این گردهمایی با حضور شرکت ها و تولید کنندگان با هدف حمایت از تولید کنندگان ایرانی در حال برگزاری می باشد.

محمود قدیری با اشاره به توجه ویژه سازمان آتش نشانی به رونق تولید ملی و حمایت از محصولات تولید داخل در حوزه ایمنی ها گفت: برای اجرای ایمن سازی های لازم در یک ساختمان به ۴ فاز باید توجه ویژه کرد ؛ فاز طراحی، انتخاب مصالح، اجرا و نگهداری. وی ادامه داد: البته ایمنی مطلق وجود ندارد ولی درصد ایمنی ها بالا می رود و اگر در یک ساختمان سانحه آتش سوزی اتفاق بیافتد علاوه بر عوامل محدود کننده آتش سوزی راه نجات و فرار افراد در آن ساختمان نیز به راحتی میسر است.

ایشان درباره استفاده از محصولات ایمنی در ساختمان ها تصریح کرد: پس از بررسی های دقیق مشاهده شد برخی از تجهیزات ایمنی و تجهیزات آتش نشانی که در داخل کشور وجود دارد از نوع اصلی و استاندارد نیستند و در بازار اغلب محصولات ارائه شده از نوع تقلبی هستند . اجناس وارداتی اصلی نیز مشکلات متعددی در بخش خدمات پس از فروش و قیمت بالایی دارند و همینطور هزینه نگهداری زیادی دارند.

وی افزود در مرحله اول، تجهیزات ایمنی تقلبی را بررسی کرده و اقداماتی به عنوان “اصالت کالا” عملیاتی شد که کارخانه های اصلی داخلی و خارجی با مکاتبه استعلام و شناسایی نمایندگان آنها و تائیدیه کتبی نماینده قانونی جهت اصالت اجناس ، و اقدامات دیگر صورت می گیرد. همچنین ایشان گفت : بعد از ایجاد تقاضا در کشور با همیاری شرکت ها و سازمان ملی استاندارد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آزمایشگاه ها به تدریج توسط بخش خصوصی و برخی توسط مرجع دولتی راه اندازی شد و این امر حدود پنج سال طول کشید.

قدیری با عنایت به اعتماد شهروندان به استفاده از محصولات داخلی تصریح کرد: خوشبختانه حالا در شهر بزرگ تهران تعداد بیشتری از محصولات  و تجهیزات ایمنی داخلی در ساختمان ها استفاده می شود و با آزمایش های فنی که با نظارت سازمان ملی استاندارد و سازمان آتش نشانی تهران انجام می شود، تولید داخلی رونق اقتصادی یافته و شرکت های داخلی در سامانه آتش نشانی ثبت نام کرده اند.

ایشان ضمن تاکید بر توصیه مهم رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید داخل افزود : حمایت از محصولات داخلی به تولید کنندگان و شرکت های صنعتی داخلی انگیزه می دهد و ضمن تائید کیفیت مناسب، اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور به بهبود وضعیت اقتصادی کمک می کند. همچنین خدمات پس از فروش، در دسترس بودن و فرصت مناسب برای رشد و ارائه ایده ها و ابتکارهای جدید نیز از مزایای حمایت از تولید داخل است. خوشبختانه کنترل کیفیت محصولات، براساس استانداردهای روز دنیا انجام می شود .

در ضمن وی افزود: در برگزاری این همایش شرکت های مختلف ایمنی بسیار پیگیر بوده و خواستار معرفی محصولات و خدمات خود هستند و خوشبختانه از وارد کردن اجناس بی کیفیت و تقلبی که توسط افراد سودجو وارد بازار شده و با جان افراد معامله می کردند جلوگیری شد.

در حاشیه همایش، نمایشگاه محصولات و تجهیزات ایمنی تولید کنندگان و شرکت های داخلی جهت ارائه و معرفی محصولات خود محیا شد …

منبع : خبرگزاری مهر


فروشگاه ایمنی ها با هدف ارتقا سلامت ایمنی کارگران و رفع نیازهای کارفرمایان اقدام به فروش آنلاین تجهیزات حفاظت فردی با قیمت مناسب و بهترین کیفیت نموده است تا کارفرمایان و کارگران عزیز کشورمان با اطمینان کامل بتوانند تجهیزات ایمنی مورد نیاز خود رو خریداری کنند…
تلگرام ایمنی ها : imenihacom@
اینستاگرام ایمنی ها : imenihacom@

دیدگاهتان را بنویسید